נופש

פרסם כאן | אודות
 
 
 
 
דירות נופש  , חבילות נופש  , חבילת נופש  , יחידות נופש  , כפר נופש  , נופש בארץ  , נופש בחו ל  , נופש בחול  , נופש בישראל  , נופש בצפון  , נופש ברגע האחרון  , נופש כפרי  , נופשונים  , קל נופש
 
 
טיול מאורגן - כל מה שצריך לדעת

טיול מאורגן טיול מאורגן הוא טיול שמאורגן לקבוצה ומודרך על ידי מדריך שהולך איתה ממקום למקום ומסביר לה לגבי כל האתרים והמקומות שאליהם הם


הראל
פורסם: 4/6/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית טיול מאורגן

 

טיול מאורגן 

טיול מאורגן הוא טיול שמאורגן לקבוצה ומודרך על ידי מדריך שהולך איתה ממקום למקום ומסביר לה לגבי כל האתרים והמקומות שאליהם הם מגיעים. טיול מאורגן מיועד לקבוצות- יהיו אלה קבוצות של חברים או קבוצות של אנשים זרים שהתארגנו דרך חברות טיולים כדי לנסוע ביחד למקומות חדשים, יהיו אלה מקומות בחול או בארץ ישראל, ולהגיע אל האתרים האטרקטיביים ביותר, מוכרים או פחות מוכרים (בד"כ היותר מוכרים) ולהתפעם מהם תוך כדי קבלת הסבר ממדריך שהתפקיד שלו זה להכיר את המקומות האלה על בורם.

טיול מאורגן מיועד להרבה שכבות של אוכלוסיה, בין אם אלה משפחות, מבוגרים או אפילו צעירים. בעוד צעירים זה פחות שכיח שכן הם מעדיפים לטייל בגפם ולארגן לעצמם את הטיול, עבור מבוגרים שאין להם את הכוח או החשק לארגן בעצמם את הטיול ורק רוצים לצאת ולהנות מהחוויה ולהנות מהמקומות והאתרים בלי לחשוב ולהתעסק בזה יותר מדי טיול מאורגן עשוי להיות אפשרות טובה.
טיול מאורגן הוא טיול של קבוצה של אנשים ששוכרת מדריך ונותנת לו להדריך אותה דרך מקומות ואתרים שהיא רוצה להגיע אליהם. התפקיד של המדריך במקרה הזה הוא לתת הכרות, בד"כ קצת יותר מעמיקה ממה שהיה אפשר לקבל באופן עצמאי, על המקומות שאליהם מגיעים ובכך להכיר את המקומות האלה לאנשים שמבינים על ההיסטוריה, הרקע ויופי הגלום במקומות שונים בעולם.

בעוד בטיול עצמאי זה הרבה יותר ספונטאני והארגון של הטיול מונח עלינו והאחראיות שלנו (לטובה ולרעה), טיול מאורגן עשוי להיות עדיף על אנשים מסוימים פשוט מהסיבה שהאתרים והמקומות שאליהם מתוכננים מראש ומוסברים על ידי המדריך ולהם נותר רק להצטרף אל הקבוצה, להישען אחורה (מטפורית) ולהנות מהחוויה.
טיול מאורגן, מהבחינה הזאת, עשוי להיות הרבה יותר טוב למשפחות מכיוון שכל מה שנותר למשפחה זה להצטרף למדריך שכבר מכיר את המקומות, את דרכי ההגעה ואת ההסברים לגבי כל המקומות ואז רק לדאוג לבני המשפחה ולכל מה שהם צריכים במקום להעביר את תשומת הלב בין ניסיון להבין איפה אנחנו נמצאים והטיפול בבני המשפחה.

טיול מאורגן נותן אפשרות להכיר את כל המקומות והאתרים שאנחנו רוצים להגיע אליהם ומספק לנו היכרות יחסית מעמיקה עם המקומות האלה ע"י בנאדם שהתפקיד שלו זה להכיר את המקומות האלה על בורם. המדריך עשוי לספק לנו מידע על הרקע של המקום, ההיסטוריה שלו ולהפנות את תשומת ליבנו לדברים שאחרת לא היינו שמים לב אליהם בתור מטיילים עצמאיים. למרות שבטיול עצמאי אנחנו יכולים להיות הרבה יותר ספונטאניים וחופשיים, טיול מאורגן עשוי להיות מועדף על ידי אנשים מסוימים שמעדיפים טיול שתוכנן ואורגן עבורם מראש, אפילו אם זה עולה להם כמה פרוטות יותר, ופשוט להצטרף אל החוויה ולהתפעם מהמקומות תוך כדי שהם סומכים על הידע והמקצועיות של המדריך שייקח אותם אל המקומות המעניינים והאטרקטיביים ביותר.