נופש

פרסם כאן | אודות
 
 
 
 
דירות נופש  , חבילות נופש  , חבילת נופש  , יחידות נופש  , כפר נופש  , נופש בארץ  , נופש בחו ל  , נופש בחול  , נופש בישראל  , נופש בצפון  , נופש ברגע האחרון  , נופש כפרי  , נופשונים  , קל נופש
 
 
מהם מחירי טיסות

מחירי טיסות פעם תהיתם לעצמכם לפי מה חברות התעופה מחליטות על מחירי טיסות? מחירי טיסות הם בדרך כלל לא זולים בכלל ודורשים מאיתנו לשלם כמה מ


יוטבת
פורסם: 4/7/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מחירי טיסות

 

מחירי טיסות

פעם תהיתם לעצמכם לפי מה חברות התעופה מחליטות על מחירי טיסות? מחירי טיסות הם בדרך כלל לא זולים בכלל ודורשים מאיתנו לשלם כמה מאות דולרים לכל נוסע וזה עוד במקרה הטוב, בשביל לנסוע לחופשה בחו"ל אנחנו צריכים לחסוך בעיקר בשביל טיסה שלרובנו היא לא נעימה במיוחד, לא קיימים כמעט אנשים שנסעו כמה פעמים בטיסות ועדיין נהנים מהשעות האלה בתוך סיר הלחץ הזה, אולי יש כאלה שאוהבים טיסות רק כי זה מסמל להם את החופשה, את היציאה מהארץ אבל באופן מוחלט אף אחד חוץ מחברות התעופה לא אוהב מחירי טיסות.

לא צריך לזלזל בהוצאות שיש לחברות התעופה על טיסות, זה עסק מאוד יקר להחזיק מטוס יחד עם צוות אויר, זה לא כמו החזקת רכב רגיל, הם גם משלמים לנוסע על כל מיסי הנמל של ארצות הנחיתה עם כל מה שצריך אבל עדיין יש כאן עניין של מונופול ומסתבר שמי שאשם בכך היא דווקא הממשלה שמגבילה את הטיסות היוצאות והנכנסות מה שכמובן מייקר מחירי טיסות בגלל יחס של היצע וביקוש, כאשר יש מספר מוגבל של טיסות שיוצאות ביום כמובן שחברות התעופה לא יהססו בכלל לייקר מחירי טיסות כי יש נתח שוק גדול יותר על כל טיסה, אז למה להם?

מה שעוד משפיע על מחירי טיסות באופן טבעי זה המרחק, כמות הקילומטרים והשעות שמטוס צריך לעבור מיעד ליעד יהיה כמובן גורם מכריע בקביעת מחירי טיסות אבל חוץ מזה ישנם כמה דברים שלאו דווקא קשורים במרחקים אלא שוב, בעניין שאולי ישמע נדוש, היצע וביקוש.

מסתבר שישנם עוד כמה פרמטרים חשובים בקביעת מחירי טיסות, כמו למשל מחירי טיסות לארצות הברית הן מאוד יקרות, בממוצע אלף שקל לאדם רק עד ניו יורק, אפילו לא עד החוף המערבי, אבל מה, מחירי טיסות למזרח הרחוק שלעיתים הן אותו המרחק כמו טיסות לארצות הברית הם זולים יותר. למה? בגלל סוג הלקוחות, לקוחות שטסים לארצות הברית הם דרך כלל לקוחות עסקיים, או אנשים בעלי ממון, לעומת הלקוחות של הטיולים למזרח הרחוק שהם מן הסתם צעירים יותר ברובם, כמה מבוגרים כבר נוסעים להודו? כמה אנשי עסקים כבר נוסעים לתאילנד?

בכלל מחירי טיסות מושפעים מהביקוש להגיע לאותן ארצות, וכמובן שגם לטיימינג יש משמעות גדולה, יש תקופות בשנה בהן המחירים בשמיים, זה בתקופת הקיץ ובחגים, אם אתם מחפשים מחירי טיסות זולים ולא משנה לכם באיזה שלב בשנה לנסוע, כדאי להמנע מנסיעה בתקופות האלה כי שדה התעופה מלא באנשים עם תורים ענקיים, ויש מחירי טיסות בשמיים, כי חברות התעופה שגם ככה נהנות מיחס לא שווה בין טיסות לנוסעים נהנות מעומס נוסעים וכל המרבה במחיר הרי זה משובח, כדאי כבר למצוא תאריכים יותר טובים.