נופש

פרסם כאן | אודות
 
 
 
 
דירות נופש  , חבילות נופש  , חבילת נופש  , יחידות נופש  , כפר נופש  , נופש בארץ  , נופש בחו ל  , נופש בחול  , נופש בישראל  , נופש בצפון  , נופש ברגע האחרון  , נופש כפרי  , נופשונים  , קל נופש
 
 
מדריך טיולים - הסיפור הפרטי שלי

מדריך טיולים- הסיפור הפרטי שלי מדריך טיולים הינו פריט חשוב מאין כמותו לטיול הקרב ובא ואין ראוי ממני כדי להעיד את נחיצותו. אני יצאתי לפנ


עידן
פורסם: 4/7/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מדריך טיולים

 

מדריך טיולים- הסיפור הפרטי שלי

מדריך טיולים הינו פריט חשוב מאין כמותו לטיול הקרב ובא ואין ראוי ממני כדי להעיד את נחיצותו. אני יצאתי לפני זמן מה לטיול מרתק בתאילנד ובלי נוכחותו של אותו מדריך טיולים איני יודע אם הייתי נהנה מהטיול באותה צורה כפי שנהנתי עם אותו מדריך טיולים נהדר.

מדריך טיולים זה קודם כל עזר לי בשלב המוקדם של ביצוע התחקיר על ידי מתן של מגוון אפשרויות טיול ובילוי במדינה האסייתית המרתקת. מדריך טיולים זה עזר לי גם לבחור את המסלול המתאים ובעזרת שלל עצות מדויקות חסך לי ממון רב בטיסות פנים (למשל- בתאילנד המחיר של הטיסות מתייקר יותר ככל שמועד הטיסה מתקרב, ההפך מאירופה למשל) שבוודאי חסכו את עלותו הלא גבוהה.

אחרי שלב תכנון המסלול, מדריך טיולים אדיב זה העשיר את הידע שלי לגבי המדינה החדשה אותה אני עומד לתור. הוא סיפר לי על נוכלויות שונות המתבצעות בתאילנד וכיצד להימנע מהן (למשל- מקומות להשכרת אופניים נוהגים להתקין בהם מתקן איתור לוויני, לאתר אותם כשהם ברשות הלקוח ולבצע בהם חבלות כך שהלקוח יהיה חייב לשלם דמי השתתפות עצמית גבוהים, שאין לו ברירה לשלמם משום שמקומות אלה נוהגים לקחת את הדרכון של הלקוח כתעודת אחריות) וסיפר לי על המטבע המקומי (הבאהט כמובן) ועל ערכו מול השקל (כדי שאדע בדיוק כמה כסף הוצאתי בטיול), הוא סיפר לי על הערצתם של המקומיים למלך תאילנד ועל העובדה שהמלך הזה חשוב למקומיים יותר מכל דבר עד כדי כך שתייר בריטי שיכור וחסר מזל שטייל בבנגקוק נעצר ונכלא לתקופת זמן של לא פחות ולא יותר מ12 שנים (!) אחרי שגידף את המלך בהיותו תר ברחובות.

מדריך טיולים זה עזר לי גם בתאילנד עצמה למצוא את המקומות השווים ביותר לביקור תוך כדי אזכור עלותם כמובן. כמה פעמים יצא לכם להגיע למקומות מומלצים בחו"ל רק כדי לגלות כי הם עולים הוון תועפות ובגלל הביקור בהם לא תוכלו כעת לבקר במקומות נוספים? אני בטוח שהרבה פעמים. מדריך טיולים הוא נכס מאין כמותו במיוחד בביקור במדינה זרה שאינכם מודעים לחוקיה ואותו מדריך טיולים יכול לעזור לכם גם למצוא את העסקאות הטובות ביותר ולחסוך לכם ממון רב במתן עצות חכמות, יודעות דבר ומדויקות לגבי הפרטים והניואנסים הקטנים של כל מדינה.

מדריך טיולים זה עזר לי גם בביקורי בצפון תאילנד כשהיה ברצוני לחצות את הגבול למדינת לאוס. מסתבר שישנו הליך פורמאלי אותו יש לבצע מראש ואותו מדריך טיולים סיפר לי עליו ומנע ממני להיתקע בגבול המדינה כמו כמה עשרות ישראלים אחרים שנאלצו לשלם בסופו של דבר יותר מפי עשר ממה ששילמתי אני כדי לחצות את אותו הגבול. מדריך טיולים עזר לי רבות.