נופש

פרסם כאן | אודות
 
 
 
 
דירות נופש  , חבילות נופש  , חבילת נופש  , יחידות נופש  , כפר נופש  , נופש בארץ  , נופש בחו ל  , נופש בחול  , נופש בישראל  , נופש בצפון  , נופש ברגע האחרון  , נופש כפרי  , נופשונים  , קל נופש
 
 
מאמר בנושא מדריכי טיולים

מדריכי טיולים אנשים מגיעים לתחום עיסוקם לפעמים בעקבות לימודים ולפעמים בעקבות ניסיון חייהם. מדריכי טיולים אינם יוצאים מן הכלל. אפשר להפוך

טל
פורסם: 4/7/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית מדריכי טיולים

 

מדריכי טיולים

אנשים מגיעים לתחום עיסוקם לפעמים בעקבות לימודים ולפעמים בעקבות ניסיון חייהם. מדריכי טיולים אינם יוצאים מן הכלל. אפשר להפוך להיות מדריכי טיולים בעקבות לימודים בקורס מדריכי טיולים ואפשר להפוך מדריכי טיולים בעקבות ניסיון שרכשתם בטיולים או בתחום עיסוק שיש לכם כמו למשל אמנות, אנתרופולוגיה וכדומה.

לימודים בקורס מדריכי טיולים מכוונים להכשיר מדריכי טיולים לתפקידם. יש כיום היצע רב של קורסים בתחום מדריכי טיולים וכל אחד בוחר לו את הקורס שנראה לו המתאים לו ביותר. במהלך הקורס לומדים מצד אחד על היעדים והאתרים השונים, לפי מטרת הקורס, לדוגמא קורס מדריכי טיולים בחו"ל יכלול ידע והכרות עם יעדים שונים בחו"ל ואתרים שונים הנמצאים שם. מצד שני לומדים מדריכי טיולים לעתיד איך לנהל קבוצה ומגוון מיומנויות ארגוניות שיאפשרו להם לנהל טיולים מאורגנים.

לכאורה הדבר נראה פשוט, לוקחים כמה אנשים ומעבירים להם את הידע שיש לנו. אך אין הדבר כך. עבודה עם אנשים אינה דבר פשוט ועבודתם של מדריכי טיולים יכולה להיות מורכבת ורגישה. במיוחד כשמדובר בטיולים מחוץ לארץ, שם אנשים רחוקים מהדברים המוכרים להם ובלי יכולת לקום ולעזוב מתי שמתחשק להם. לא מספיק ידע רחב של מדריכי טיולים, יש צורך גם בכישורים ארגוניים וביכולות להתמודד עם אנשים כדי להפוך מדריכי טיולים למדריכי טיולים מצוינים.

בין הנושאים שנדרשים מדריכי טיולים ללמוד בקורסים המכשירים אותם לעבודה בתחום ישנם לימודי רקע בתחומי דת והיסטוריה, גיאוגרפיה ואמנות זאת במקביל להכרת מסלולי טיולים שונים בארצות שונות ברחבי העולם. כמובן שישנם מדריכי טיולים המבקשים להתמחות בתחום ספציפי וההופכים את הטיולים איתם לטיולים ייחודיים ולחוויה מיוחדת. ביניהם נוכל להזכיר מדריכי טיולים המתמחים באמנות, מוסיקה, אנתרופולוגיה, טבע ועוד.

אך כפי שציינו קודם, לא פחות חשובים עבור מדריכי טיולים הם לימודים המאפשרים להם לשכלל את יכולות הארגון שלהם. מדריכי טיולים צריכים לדעת כיצד להכין טיול מאורגן החל משלב התכנון, הכנת החומר, וכן היבטים שונים של התמודדות עם הנוסעים כמו למשל איך להתמודד עם נוסעים "קשים" והיבטים שונים של תקשורת בין אישית. תחום ההדרכה גם הוא חשוב אצל מדריכי טיולים שכן טיול מודרך הוא בהגדרתו סוג של הדרכה ולכן חשוב שיכירו שיטות הדרכה והפעלה שונות. מדריכי טיולים צריכים כמובן להכיר את ההתנהלות בשדות התעופה ובמלונות וכדומה וכן מגוון רחב של היבטים חוקיים ומשפטיים שיש לתת עליהם את הדעת.

כמובן שלא כל קורסי הכשרת מדריכי טיולים מלמדים את כל הנושאים שציינו לעיל וישנם קורסים שבהם לומדים את כל הנושאים הללו ואף הרבה יותר. כל אחד המתעניין בהכשרה מקצועית של מדריכי טיולים יבדוק איזה קורס נראה לו מקצועי ומקיף ביותר ומהו הקורס המתאים לו ביותר. כפי שציינו, יש אנשים המגיעים לתחום בהיותם מומחים בתחומם ועם הניסיון שצברו הופכים גם הם מדריכי טיולים מוצלחים ומעניינים.