נופש

פרסם כאן | אודות
 
 
 
 
דירות נופש  , חבילות נופש  , חבילת נופש  , יחידות נופש  , כפר נופש  , נופש בארץ  , נופש בחו ל  , נופש בחול  , נופש בישראל  , נופש בצפון  , נופש ברגע האחרון  , נופש כפרי  , נופשונים  , קל נופש
 
 
חופשות בחול לשכוח מהעולם

חופשות בחול חופשות בחול הן משהו שהרבה מאיתנו עשויים להשתוקק לו. ההזדמנות להכיר אנשים חדשים, מנהגים חדשים, מאכלים חדשים ומעניינים ולראות


הראל
פורסם: 4/7/2010

מאמר זה שייך לקטגוריית חופשות בחול

 

חופשות בחול

חופשות בחול הן משהו שהרבה מאיתנו עשויים להשתוקק לו. ההזדמנות להכיר אנשים חדשים, מנהגים חדשים, מאכלים חדשים ומעניינים ולראות את כל הנופים היפהפיים שאין אפשרות לראות אותם בארץ ישראל מניעה הרבה אנשים לנסוע אל חופשות בחול ולחוות את כל החוויות שהם יכולים בזמן הקצר שיש להם על כדור הארץ.

אנחנו יצורי תמותה. אנחנו חיים כמות מסוימת של שנים לפני שאנחנו חולפים מעל כדור הארץ וממשיכים למקום לא ידוע, אם בכלל. ההזדמנות להכיר ולחוות את כל מה שיש לחיים האלה להציע לנו כל עוד אנחנו חיים היא הזדמנות יקרה מפז שיש אנשים שלא מוכנים לבזבז אותה. אז נכון- יש לנו אחראיות, במיוחד אחראיות כלפי עצמנו- להאכיל, לטפל ולספק את הצרכים הבסיסיים ביותר לעצמנו כדי שנוכל לשרוד בעולם הזה, ומהבחינה הזאת אנחנו צריכים לעבוד ולהרוויח כסף כדי שנוכל לממן את עצמנו (או לקנות חווה מרוחק ולגדל לעצמנו את כל האוכל), אבל פינוקים והנאות הן חלק מהצרכים שלנו- אנחנו רוצים להנות מהחיים ולא רק להיות מתוסכלים מהם ומחוסר הזמן שיש להרבה אנשים. בעוד כסף הוא הכלי שבעזרתו אנחנו מבצעים סחר חליפין הוא ככל הנראה לא הדבר החשוב ביותר, ואכן עדיף בנאדם מאושר על בנאדם עשיר.

חופשות בחול מאפשרות לנו לטעום עוד קצת מההנאות שמציעות לנו החיים. אנחנו לעיתים שוכחים שיש תרבויות שונות מאשר מה שאנחנו רואים בארץ ישראל. אקלים שונה, מנהגים שונים, מאכלים שונים וכו' שאנחנו לא רגילים אליהם פשוט מהסיבה שכל חיינו כמעט אנחנו חיים במקום אחד שאנחנו חושבים שאנחנו מכירים. חופשות בחול מאפשרות לנו לא רק להכיר תרבויות ומקומות חדשים אלא גם להבין שהמקום שאנחנו חיים בו הוא לא כזה מובן מאליו אפילו שאנחנו חושבים שאנחנו מכירים אותו.

ארץ ישראל היא מקום מפגש של מגוון תרבויות שמגיע מכל העולם. חופשות בחול מאפשרות לנו להכיר חלק מהתרבויות האלה וע"י כך להבין חלק מהתרבויות של האנשים שגרים בארץ ישראל. חופשות בחול מאפשרות לנו להכיר נופים שמעולם לא ראינו, לאכול מאכלים שמעולם לא אכלנו ולהכיר אנשים שמעולם לא הכרנו ואולי לעולם לא נפגוש שוב. החוויות האלה עשויות להיחרט בליבנו ולהזכיר לנו כמה החיים יכולים להיות יפים על אף כל מה שאנחנו עשויים לחשוב.  מהבחינה הזאת חופשות בחול הן פתח לעולם- חופשות בחול מאפשרות לנו להכיר קצת יותר את המקום שעליו אנחנו חיים (כדור הארץ) על כל גווניו וצורותיו, אפשרויותיו וצורות החיים שחיות עליו.

חופשות בחול מיועדות לאלה מאיתנו שרוצים לחוות את העולם ולקחת פסק זמן מהחוויה הארץ ישראלית, בין אם זה עומס עבודה, אחראיות על ילדים או כל דבר אחר שאנשים רוצים לפעמים "לברוח" ממנו. חופשות בחול מאפשרות לנו לחוות את העולם הזה קצת יותר ולהגדיל את המודעות שלנו לגבי הסביבה שעליה אנחנו חיים.